Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Prowadzisz swój sklep internetowy i zastanawiasz się, co zrobić, aby przyciągał więcej klientów? A może dopiero jesteś na etapie zakładania e-sklepu? Podpowiadamy, na co zwracać szczególną uwagę. Dowiedz się, jakie cechy powinien mieć Twój sklep online oraz jak spełnić oczekiwania klientów. Poznaj trendy, które panują obecnie na rynku e-commerce. Sprawdź, jak zwiększyć sprzedaż i rozwijać swój biznes w Internecie.
Jak skutecznie sprzedawać w Internecie?
Przez ostatnie lata branża e-commerce w Polsce rozwinęła się bardzo dynamicznie. Rozwój ten nadal trwa. Wszystko wskazuje na to, że e-handel będzie jeszcze zyskiwał na popularności. Coraz więcej osób robi zakupy bez wychodzenia z domu. Według zeszłorocznego raportu ,,E-commerce w Polsce’’ już 77% internautów kupuje online. Liczba ta z pewnością będzie rosła.
Powstaje też coraz więcej sklepów internetowych. Konkurencja jest więc spora. Jak zatem wyróżnić się na rynku? Co zrobić, by przyciągnąć do siebie klientów? Na pewno trzeba brać pod uwagę ich potrzeby. Warto też iść z duchem czasu i podążać za najnowszymi trendami. Poniżej znajdziesz sprawdzone sposoby na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie online.
Zapewnij szybką i wygodną dostawę
Klienci robią zakupy przez Internet przede wszystkim dlatego, że chcą zaoszczędzić swój czas. Nie lubią czekać. Staraj się więc, aby realizacja zamówień odbywała się sprawnie. Zapewnij szybką dostawę. Daj również swoim klientom szeroki wybór form dostawy towaru. Dzięki temu kupujący będą mogli wybrać najwygodniejszą dla siebie opcję.
Warto wspomnieć, że obecnie jedną z najchętniej wybieranych form dostawy są paczkomaty. Powodem jest przede wszystkim to, że klienci mogą odbierać swoje paczki z paczkomatów w dowolnym momencie 24/7, nie muszą czekać na kuriera o umówionej godzinie. Jest to rozwiązanie niezwykle wygodne. Koniecznie więc uwzględnij tę formę dostawy we własnym sklepie internetowym.
Zaproponuj różne formy płatności
Aby zachęcić klientów do zakupu, należy też udostępnić im różne formy płatności (np. szybkie przelewy przez serwisy takie jak Przelewy24, płatność kartą kredytową, przez PayPal itd.). Im większy wybór, tym lepiej. Brak preferowanej opcji może zniechęcić i powodować porzucenie koszyka zakupowego. Warto również umożliwić swoim klientom dokonywanie płatności za pobraniem. Jest to trafne rozwiązanie, zwłaszcza dla starszych osób, które coraz chętniej robią zakupy online i często wybierają właśnie tę formę płatności.
Zadbaj o wzorową obsługę klienta
Pamiętaj, że klient sklepu online nie może przymierzyć czy dotknąć danej rzeczy. Jednak w razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości, powinien mieć możliwość szybkiego kontaktu z pracownikiem e-sklepu. Narzędziem, które znacznie ułatwia komunikację jest czater. Poprzez okienko czatu, które znajduje się na stronie sklepu internetowego, klient może szybko i wygodnie zadać pytanie, poznać więcej szczegółów dotyczących konkretnego produktu. Nie musi więc pisać maila czy dzwonić. Rozwiązanie to jest wygodne oczywiście także dla sprzedawcy.
Wzorowa obsługa klienta to podstawa. Często klient na podstawie tego, jak został obsłużony, wyrabia sobie daną opinię na temat firmy i podejmuje decyzję o zakupie. Zadbaj więc o dobrą komunikację ze swoimi odbiorcami, buduj ich zaufanie i nawiązuj z nimi długofalowe relacje.
Postaw na eko e-commerce
Dla klientów coraz ważniejsza staje się kwestia ochrony środowiska. Oczekują również tego samego od firm. Internetowi sprzedawcy powinni mieć więc świadomość, że eko e-commerce zyskuje na znaczeniu. Jak można dbać o ekologię w sprzedaży? Otóż m.in. poprzez:
- używanie biodegradowalnych opakowań np. papierowych,
- eliminację plastiku w produktach,
- korzystanie z niskoemisyjnego transportu,
- branie udziału w akcjach na rzecz ochrony środowiska,
- rezygnację z papierowych paragonów i faktur na rzecz elektronicznych.
Takie działania są ważne ze względów wizerunkowych. Budują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa i pomagają wzbudzać zaufanie wśród klientów. Warto mieć na uwadze, że konsumenci coraz chętniej wybierają firmy, które wspierają ekologię.
Wykorzystuj strategię omnichannel
Widocznym trendem na rynku e-commerce jest też wzrost znaczenia omnichannel, a więc sprzedaży wielokanałowej. Strategia ta opiera się na wykorzystaniu wielu dostępnych kanałów, zarówno tych online, jak i offline. Jeśli chcesz zwiększyć swoją sprzedaż, szukaj różnych sposobów dotarcia do klientów.
Szansę na lepszą sprzedaż zwiększa np. obecność na różnych platformach, z których korzystają klienci w poszukiwaniu interesujących ich produktów. W kontekście omnichannel coraz większym zainteresowaniem cieszą się:
- Platformy marketplace są to strony WWW, na których produkty mogą oferować jednocześnie różni sprzedawcy. Platformy tego typu to np. Allegro czy Amazon. Stanowią one dodatkowy kanał sprzedaży i pozwalają dotrzeć z ofertą do szerszego grona klientów. Są idealnym miejscem dla początkujących przedsiębiorców.
- Porównywarki cenowe strony, umożliwiające klientom porównywanie cen produktów w różnych sklepach. Cena towaru to często jeden z najważniejszych czynników, który decyduje o zakupie. Konsument nie chce przepłacać, dlatego korzysta z porównywarki cenowej, aby wybrać najkorzystniejszą dla siebie ofertę. Serwisy tego typu dają też możliwość wystawiania ocen i opinii. Warto wiedzieć, że internauci często sugerują się zdaniem innych osób podczas wyboru oferty.
Pamiętaj o responsywności
Zgodnie z raportem ,,E-commerce w Polsce’’ aż 76% internautów robi zakupy za pomocą swojego smartfona. To dlatego strona internetowa Twojego e-sklepu powinna być responsywna, a więc dostosowana do urządzeń mobilnych. Dzięki temu klienci będą mogli wygodnie i sprawnie przeglądać produkty, dodawać produkty do koszyka i dokonywać płatności.
Jeśli użytkownik podczas procesu zakupowego, który odbywa się za pośrednictwem smartfona, napotka na problemy, prawdopodobnie opuści stronę i ucieknie do konkurencji. Zadbaj więc, aby Twoja strona wyświetlała się poprawnie na ekranie każdego urządzenia.

Postaraj się, aby zakupy były dla klienta łatwe i przyjemne
Zakupy w sklepie internetowym powinny być dla klienta jak najbardziej uproszczone. Nikt nie chce przecież przechodzić przez skomplikowane procesy. Skuteczny sklep jest więc zaprojektowany zgodnie z zasadami UX (User Experience). Oznacza to, że jest przyjazny dla użytkownika, przejrzysty, funkcjonalny i intuicyjny w obsłudze.
Wszystkie ważne elementy powinny być umieszczone w widocznych miejscach. Liczba podstron, przez które trzeba przejść, aby złożyć zamówienie, powinna być ograniczona. Koszyk zakupowy w widocznym miejscu, jasne CTA (z ang. call to action wezwanie do działania), możliwość robienia zakupów bez konieczności wypełniania formularzy rejestracyjnych i zakładania konta wszystko to znacząco ułatwia korzystanie z e-sklepu.
Spraw, aby Twój e-sklep działał sprawnie
Nikt nie lubi stać w długiej kolejce do kasy. Tak samo nikt nie lubi przeglądać stron WWW, które się długo wczytują i zawieszają. Jeśli poszczególne podstrony w sklepie online będą długo się ładowały, klient może stracić cierpliwość i zrezygnować z zakupów. Zadbaj więc o to, by Twój e-sklep działał szybko i był dostępny o każdej porze dnia i nocy, 7 dni w tygodniu. Odpowiada za to dobry hosting. Wybierz więc sprawdzoną usługę i nie pozwól, by Twoi klienci odchodzili do konkurencji.
Chcesz przyciągać klientów? Nawiąż współpracę z profesjonalistami
Aby sklep internetowy sprzedawał, powinien być przemyślany i profesjonalny. Jego budowę warto więc powierzyć w ręce profesjonalistów. Przykładem jest agencja marketingu internetowego WeNet, która od lat pomaga małym i średnim przedsiębiorcom zdobywać klientów. Specjaliści tworzą skuteczne sklepy internetowe i podpowiadają ich właścicielom, jak sprzedawać więcej.
Korzystając z usług agencji, klient otrzymuje sklep, który jest:
- nowoczesny, responsywny,
- zgodny z nowymi trendami na rynku,
- dopasowany do danej branży i potrzeb konsumentów,
- szybki w działaniu,
- intuicyjny, funkcjonalny, przyjazny w obsłudze,
- atrakcyjny wizualnie.
Ponadto w ofercie jest również:
- hosting i domena,
- certyfikat SSL, niezbędne regulaminy,
- integracja z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności, firmy kurierskie, porównywarki cen itd.,
- dostęp do nowoczesnych narzędzi, które pomagają w skutecznej sprzedaży (np. narzędzia służące do wygodnej komunikacji z klientami),
- doradztwo i wsparcie specjalisty e-commerce.
Chcesz skutecznie sprzedawać w sieci? Wejdź na WeNet.pl i dowiedz się, co mogą zaoferować Ci profesjonaliści. Pamiętaj, że fachowcy nie tylko tworzą sklepy, ale też proponują skuteczne narzędzia, dzięki którym można łatwiej osiągnąć sukces. Podpowiadają, w jaki sposób prowadzić działania online i rozwijać e-biznes.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski