Promowanie firmy w internecie bez kosztów

Nieważne czy jest to mała, czy też duża firma, promowanie w internecie wcale nie musi być obarczone dużymi kosztami. Dość często skuteczna forma promocji w internecie nic nie kosztuje lub kosztuje naprawdę niewiele. Przykładem tego mogą być strony typu branżowy katalog firm i inne. Umieszczenie wpisów w różnorakich katalogach firm jest zwykle bezpłatne lub po prostu wymaga jednorazowej opłaty aktywacyjnej, aby przez cały czas korzystać z możliwości tego typu promocji. W jaki jeszcze sposób warto promować firmę bez kosztów?

Google Moja Firma

Promować firmę warto zacząć od darmowej platformy internetowej dostarczanej od Google. Stworzenie wizytówki jest całkowicie darmowe i generuje bardzo duże korzyści. Jest to szczególnie przydatne dla firm działających lokalnie. Po założeniu takiej wizytówki w wynikach wyszukiwania w Google będzie pojawiać się szczegółowa informacja o dodanej firmie. Łatwo sobie wyobrazić sytuację w której w jednym obszarze działa wiele firm, ale tylko nieliczne dysponują wizytówką Moja Firma od Google. Klienci otrzymują szczegółowe informacje o przedsiębiorstwie, numerze telefonu kontaktowego i inne przydatne dane, w tym na przykład godziny otwarcia.

Social media

Social media czyli serwisy społecznościowe to portale, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem użytkowników i co ważne – tego typu popularność rośnie przez kolejne lata. Można więc śmiało powiedzieć, że inwestycja czasu w rozwój profilu firmowego na takich portalach jak na przykład Facebook, Instagram i Linkedin to po prostu świetny pomysł.

Założenie wizytówki firmowej jest całkowicie bezpłatne, ale aby uzyskać dobre efekty trzeba zaangażować sporo czasu w rozwój takiego profilu. Być może początkowo będzie trzeba wykupić płatną reklamę, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców, ale z czasem może okazać się to zbędne, bo sama popularność firmy oraz popularność ciekawie prowadzonego profilu firmowego będzie w stanie zyskiwać na zasięgu bez nakładu środków.